جنس تابلو راهنما و کاربرد آن

یک نوع دیگر از تابلو هایی که در صنعت تابلوسازی بسیار پرکاربرد است، تابلو راهنما می باشد. این تابلو ها از تابلوهای ضروری می باشند، که در سرعت بخشیدن کارها، مسیریابی زود هنگام، رسیدن سریع تر به هدف و صرفه جویی در زمان بسیار کمک کننده می باشند.

تابلوهای راهنما، در مکان های مختلف برای معرفی و راهنمایی مکان های عمومی و خصوصی، که افراد برای پیدا کردن مکان مورد نظر دچار سردرگمی می شوند، نصب می شوند، مانند خیابان ها، ساختمان های اداری و طبقاتی، بیمارستان ها، فرودگاه ها و بسیاری اماکن دیگر. تابلوهای راهنما، باید به گونه ای طراحی و نصب شوند، که قابل دیدن باشند، هم در روز و هم در شب، جلب توجه کرده و خوانا باشند.

تابلو راهنما انواع مختلفی دارد، که می تواند به صورت، هشدار دهنده (برای اطلاع رسانی)، اخباری (برای راهنمایی در خصوص مسیرها)،بازدارنده (برای هدایت رانندگان) و محلی (برای نشان دادن جهت ها) باشد، که اکثر این تابلوها از جنس فلز هستند.

تابلو راهنما، جنس های مختلفی دارد. می تواند از جنس چوب، پلاکسی گلس، استیل، پلاستیک، شیشه، کامپوزیت و آلومینیوم باشد. تابلو پلاکسی گلس، از پرکاربردترین تابلو های راهنما می باشد، که رنگبندی های متنوعی دارد.

روش ساخت تابلو راهنما

ابتدا باید مکان نصب تابلو بررسی شده، طول، عرض و ارتفاع قرارگیری تابلو اندازه گیری شود.

سپس قالب تابلو مورد نظر که از جنس های مختلف مانند چوب، استیل، آلومینیوم، شیشه و جنس های دیگر یا حتی ترکیبی از چند جنس است طراحی و ساخته می شود.

تابلو راهنما
تابلو راهنما

تصویر یا متن راهنمای مورد نظر، که باید دارای فونت مناسب و متناسب با اندازه ی تابلو باشد، روی تابلو حکاکی یا چاپ می شود. در تابلوهای راهنما، باید از مواد با کیفیت برای چاپ و حکاکی استفاده شود. فونت تابلو، باید ظریف و خوانا باشد.

در مرحله ی آخر، نور مورد نظر در تابلو قرار داده شده و تابلو در محل مورد نظر نصب می شود.

مزایای استفاده از تابلو راهنما

کاهش اتلاف وقت، مراجعه کنندگان را راهنمایی می کند که در کمترین زمان به مقصد مورد نظر برسند.

باعث می شود که افراد، انرژی خود را برای پیدا کردن مکان مورد نظر هدر ندهند، و به راحتی مقصد خود را پیدا کنند.

نشان دهنده ی نظم و قانون در مکان مورد نظر می باشد.

این تابلو ها دارای دوام و طول عمر زیادی هستند.

تابلو راهنما، به گونه ای طراحی می شود، که قابلیت تغییر و جابه جایی را داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *