معرفی چلنیوم و آشنایی با تابلو چلنیوم روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم
چلنیوم یک نوع آلیاژ آلومینیومی با کیفیت بالا و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و دمایی است که از ترکیب دو فلز آلومینیوم و استیل ساخته شده و سبکی و ماندگاری آلومینیوم و شفافی استیل را به ارث برده است. چلنیوم در مقابل ضربه تا حدودی مقاوم است و نام آن حاصل ادغام دو کلمه چنل و آلومینیم است.

تابلو چلنیوم و متدهای ساخت آن
یکی از بروزترین و محبوب ترین تابلوهای تبلیغاتی، تابلو چلنیوم می باشد که تنوع ساخت آن باعث شده در هر صنفی از آن استفاده فراوان شود. تابلو چلنیوم حاوی حروف سه بعدی جداگانه است که هر کدام دارای محفظه خاصی هستند. این حروف در ابتدا توسط نرم افزارهایی چون کرل دراو(Corel Draw) طراحی و سپس طرح مورد نظر با صفحه های فلزی و به صورت زاویه دار روی پلکسی گلس رنگی(نوعی ترموپلاستیک) حکاکی می شود و از لامپ های ال ای دی در آن برای نورپردازی استفاده می شود. رویه حروف سه بعدی با استفاده از پلکسی گلس و لبه های آن توسط رول چلنیوم طراحی می شود.

انواع تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم به صورت های مختلفی از جمله چلنیوم ساده، چلنیوم لترمکس، چلنیوم دوبل، چلنیوم RGB، چلنیوم فول کالر، چلنیوم نوراندیک، چلنیوم کریستالی، چلنیوم الماسی ستاره ای طلایی و چلنیوم ترکیبی ساخته می شود. در ساده ترین مدل، ورق های کامپوزیت یا پی وی سی به عنوان زیرساز و صفحه پلکسی گلس به عنوان رویه حروف و رول چلنیوم برای لبه های حروف، منبع تغذیه و لامپ ال ای دی استفاده می شود. از امتیازهای تابلو چلنیوم می توان به تنوع طراحی، رنگ بندی متنوع، نوردهی بسیار زیبا و دلنشین، عدم زنگ زدگی، مصرف برق پایین، قابلیت شستشو، داشتن ورق اسفنجی محافظ برای حروف سه بعدی، شفافیت و ماندگاری بسیار طولانی اشاره کرد. تابلو چلنیوم طلایی، الماسی، کریستالی و دوبل از جمله مدرن ترین و پیشرفته ترین تابلوهای تبلیغاتی چلنیوم به شمار می روند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *